Verslingerd
Lisette Jonkman 1988-
1
Amsterdam: Luitingh-Sijthoff, 2014
397 p.
9789021809809 (paperback)

Dit vervolg op 'Verkikkerd'* (2013) draait wederom om studente Lucy en haar huisgenoten. Lucy bevindt zich in een gelukkige relatie met Olivier – ook wel Kikker genoemd – en heeft het naar haar zin in studentenhuis Het Fort. Ze is inmiddels een beautyblog begonnen die behoorlijk succesvol begint te worden, en ook met de carrière van Kikker gaat het goed. Hij gaat – tot grote onvrede van Lucy – een duet opnemen met de populaire en knappe zangeres Laura. Als Laura vanwege relatieproblemen ook nog eens besluit in te trekken in Het Fort, is de chaos compleet. Een ontzettend vrolijke en humorvolle chicklit van eigen bodem. De auteur speelt goed in op hypes als (beauty)blogs en de gebeurtenissen die de personages meemaken zijn vermakelijk, maar geloofwaardig. Een geslaagd vervolg op het succesvolle eerste deel. De auteur, die ook wekelijks blogt op Viva.nl, is momenteel bezig met haar volgende boek. Vrij kleine druk. Vanaf ca. 17 jaar.

Over Lisette Jonkman

CC BY-SA 4.0 - Foto van/door Lauriëtte Bok

Lisette Jonkman (Haarlem, 16 juli 1988) is een Nederlandse schrijfster en is columniste geweest voor onder andere vrouwentijdschrift Viva. Jonkmans boeken zijn in te delen in het genre chicklit – romantische en grappige 'feelgoodromans'.

Beginjaren en invloeden

Lisette Jonkman werd geboren op 16 juli 1988 in Haarlem. Ze groeide op in IJmuiden. In groep 7 begon ze met fictie schrijven, na het lezen van de Kippenvelreeks van R.L. Stine en de boeken van Paul van Loon. Aangemoedigd door haar docent, Hans Pullens, schreef ze een aantal horrorverhalen, met titels als Het is groot en het is heel erg eng. Pullens wakkerde haar passie voor schrijven op jonge leeftijd aan, waarvoor Jonkman hem bedankte door haar eerste roman Glazuur aan hem op te dragen. Op de boekpresentatie overhandigde Pullens haar het eerste verhaal dat ze ooit schreef en aan hem cadeau had gedaan in groep 7. Hij had het veertien jaa…Lees verder op Wikipedia