Een beroemde zangeres gaat terug naar haar ouders in een klein dorpje en moet daar opnieuw haar plek veroveren, zonder drugs.
Helemaal het einde
Lisette Jonkman 1988-
Amsterdam: Uitgeverij Luitingh-Sijthoff, © 2017
463 p.
9789024578252 (paperback)

Roxy is een beroemde zangeres die de hele wereld over reist met haar rockband. Haar beste vriendin overlijdt en Roxy verliest zich in drugs en alcohol. Haar strenge manager stuurt haar terug naar haar familie in een klein dorpje. Daar moet ze wennen aan het leven wat door is gegaan zonder dat zij thuis is geweest in de afgelopen tien jaar. Haar ouders hebben een boerenbedrijf, en ze komt oude vrienden van vroeger tegen. Opnieuw gebruikt Roxy coke, maar ditmaal laat haar familie het er niet bij zitten. Hoewel het verhaal een cliché-insteek heeft, voelt het totaal niet zo aan. Het leest vlot en door de aansprekende schrijfstijl wordt de lezer gestimuleerd om snel door te lezen. Onder andere doordat er gewisseld wordt van hoofdpersoon-perspectief, (Roxy is de ik-figuur, maar bepaalde stukken worden uit het oogpunt van vriend Arno beschreven), kan men goed meeleven met de hoofdpersoon.

Over Lisette Jonkman

CC BY-SA 4.0 - Foto van/door Lauriëtte Bok

Lisette Jonkman (Haarlem, 16 juli 1988) is een Nederlandse schrijfster en is columniste geweest voor onder andere vrouwentijdschrift Viva. Jonkmans boeken zijn in te delen in het genre chicklit – romantische en grappige 'feelgoodromans'.

Beginjaren en invloeden

Lisette Jonkman werd geboren op 16 juli 1988 in Haarlem. Ze groeide op in IJmuiden. In groep 7 begon ze met fictie schrijven, na het lezen van de Kippenvelreeks van R.L. Stine en de boeken van Paul van Loon. Aangemoedigd door haar docent, Hans Pullens, schreef ze een aantal horrorverhalen, met titels als Het is groot en het is heel erg eng. Pullens wakkerde haar passie voor schrijven op jonge leeftijd aan, waarvoor Jonkman hem bedankte door haar eerste roman Glazuur aan hem op te dragen. Op de boekpresentatie overhandigde Pullens haar het eerste verhaal dat ze ooit schreef en aan hem cadeau had gedaan in groep 7. Hij had het veertien jaa…Lees verder op Wikipedia