Paul Heijman
The burying place
1
Vianen: The House of Books, 2010
415 p.
9789044326291 (paperback)

In Minnesota verdwijnt een baby, Callie Glenn. Jonathan Stride, net terug uit ziekteverlof, wordt bij de zaak betrokken door een ex-collega, Denise Sheridan. Ze kan deze zaak echter niet zelf onderzoeken omdat ze te nauw bij de zaak betrokken is, want Callie is het kind van haar zuster. Al snel wordt duidelijk dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is in het gezin. Stride komt tot de bevinding dat iemand die toegang had tot het landhuis de dader moet zijn, want alle sporen van geweld of inbraak ontbreken.
De verdenking gaat uit naar de vader, de rijke topchirurg Marcus Glenn. Hij was die nacht alleen met de baby en reageert nogal koel op het gebeuren. Al vlug blijkt dat hij het ook niet zo nauw neemt met de waarheid. Dezelfde nacht rijdt pas afgestudeerde politieagente Kasey Kennedy verloren in de mist. Ze komt op een bospad terecht en is bij toeval getuige van een moord. Ze gaat de moordenaar achterna, maar hij kan jammer genoeg ontkomen.
Maggie Bei, de partner van S…Lees verder
Marcus Glenn is een bekwaam chirurg met een zeer aantrekkelijk uiterlijk, maar een kille uitstraling. Al in haar jeugd werd Valerie verliefd op hem en ze vormen al jaren een paar. Ondanks het bezit van een prachtig landhuis, gelegen aan een meer en de man die ze zich altijd heeft gewenst, vindt Valerie in haar huwelijk geen geluk. Na drie jaar wachten wordt hun dochtertje Callie geboren. Als de baby elf maanden is, wordt zij ontvoerd terwijl Marcus alleen met haar thuis is. Het lijkt erop dat hij hoofdverdachte in de zaak is. Behalve deze ontvoering is er in Minnesota een gewelddadige moordenaar actief. Hebben de zaken met elkaar te maken? De sympathieke rechercheur Jonathan Stride en zijn vrouw Serene Dial spelen zoals in eerder verschenen thrillers van de schrijver ook in deze roman de hoofdrol. Een prettig leesbaar, knap geconstrueerd en spannend verhaal. De plot blijft tot het eind toe onverwacht en verrassend. De schrijver debuteerde met 'Verdorven'* en won hiermee een aantal bel…Lees verder

Over Brian Freeman

Brian Freeman (Chicago, 28 maart 1963) is een Amerikaans auteur van psychologische thrillers met als hoofdpersonen Jonathan Stride en Serena Dials.

Brian Freeman is geboren in Chicago, Illinois. Hij is in 1984 aan het Carleton College magna cum laude afgestudeerd. Voordat hij als auteur bekend werd, was hij director of marketing en public relations bij het internationale advocatenkantoor Faegre & Benson. ZIjn debuutroman Immoral (in het Nederlands vertaald als "Verdorven") verscheen in 2005. Deze roman won de Macavity Award voor de beste debuutroman, en hij was finalist voor de Edgar Award. Zijn boeken worden verkocht in 46 landen, en zijn beschikbaar in 17 talen. Hij dankt zijn oma en zijn tekenleraar van de 8e grade voor zijn succes.

Brian Freeman woont tegenwoordig in St Paul, Minnesota en is getrouwd met Marcia Freeman.